واحه ای در لحظه...

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

شورم را

يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹ ق.ظ
من سازم:بندی آوازم.
برگیرم،بنوازم.
برتارم زخمه ی "لا" می زن،
                        راه فنا می زن.
من دودم:می پیچم،می لغزم،
                              نابودم.
می سوزم، می سوزم،فانوس تمنایم.
                             گل کن تو مرا ، و درآ.
آیینه شدم،از روشن و سایه بری بودم.
                       دیو و پری آمد، دیو و پری بودم.
                                        در بی خبری بودم.
                  قرآن بالای سر،بالش من انجیل،بستر من تورات
                         و زبر پوشم اوستا، بینم خواب:
                                                      بودایی در نیلوفر باد.
هرجا گلهای نیایش رست،من چیدم.
                                 دسته گلی دارم،
                                   محراب تو دور از دست:
او بالا من در پست.
                 خوشبو سخنم، نی؟باد "بیا" می بردم،
                 بی توشه شدم در کوه"کجا"،
گل چیدم،گل خوردم.
در رگها همهمه ای دارم،
از چشمه خود آبم زن، آبم زن.
و به من یک قطره گوارا کن.شورم را زیبا کن.
باد انگیز،درهای سخن بشکن،جاپای صدا می روب.
هم دود "چرا" می بر،هم موج "من" و "ما" و "شما" می بر.
ز شبم تا لاله ی بیرنگی پل بنشان،
زین رویا در چشمم گل بنشان،
                              گل بنشان.


سهراب سپهری

پ.ن.امروز من چرا این همه صدای گنجشک می شنوم؟؟!!
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۰
عارفه ...

سهراب سپهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی